Kako da nađete posao pomoću LinkedIn-a

U poslednjih nekoliko godina društvena mreža LinkedIn postala je veoma popularna među poslodavcima, zaposlenima i onima koji traže posao.

Ukoliko ga pravilno koristite, LinkedIn vam može pomoći u potrazi za poslom, kako u državi u kojoj se nalazite, tako i u inostranstvu.

Evo nekoliko saveta koji će vam pomoći da pronađete posao na LinkedIn mreži:

1. Profil

Ukoliko ste novi na ovoj mreži, prvo što treba da uradite jeste da na pravi način uredite svoj profil.

  • u svako polje unesite tačne i precizne informacije

  • postavite profilnu fotografiju (profesionalnu i primerenu)

  • ukoliko imate svoj sajt ili bilo kakvu profesionalnu komunikaciju sa ljudima putem imejla, uključite link ka svom LinkedIn profilu na sajt i uključite ga u potpis koji koristite u imejlovima

  • proverite da li je vaš profil dostupan svima, jer ukoliko je „privatan” nećete se pojavljivati u pretragama potencijalnih poslodavaca po kvalifikacijama ili ključnim rečima

  • napišite sve o svom obrazovanju i prethodnom radnom iskustvu, ali budite kratki i jasni, bez dodavanja suvišnih detalja

  • ne zaboravite da navedete volonterska iskustva ukoliko ih je bilo jer su veoma važna

    2. Kontakti/konekcije

  • da biste uspešno izgradili mrežu kontakata na LinkedInu-u, počnite tako što ćete se povezati sa bivšim kolegama i poslodavcima, profesorima, ljudima sa kojima ste išli u školu ili na fakultet, koje poznajete...

  • kada ljudima šaljete zahtev za povezivanje, napišite kratku poruku da biste ih podsetili kad ste bili u kontaktu 

  • uvek blagovremeno odgovarajte na poruke i zahteve za povezivanje

  • razgovarajte sa ljudima sa kojima ste se povezali – ukoliko se otvori novo radno mesto u firmi u kojoj rade, veće su šanse da će se setiti vas nego nekoga s kim ne komuniciraju

 3. Grupe

  • pridružite se grupama koje su u skladu s vašim poslovnim interesima kako biste se povezali s ljudima koji rade ono što biste vi želeli da radite
  • grupe će vam pomoći da pratite najnovije trendove u industriji, kao i oglašena radna mesta za koja možete da konkurišete

 4. Kompanije

  • mnoge kompanije i firme imaju svoje stranice na LinkedIn-u, slične stranicama na Facebook-u, na kojima možete da pronađete značajne informacije i oglase za poslove koje kompanija postavlja
  • pratite što više kompanija u kojima biste želeli da radite kako biste uvek znali kada traže nove kandidate 

 5. Pretraga poslova

  • na LinkedIn-u možete tražiti poslove, što mu je jedna od osnovnih funkcija
  • možete pretraživati ključne reči, kompanije ili nazive poslova

  •  takođe možete podesiti podešavanja tako da vam obaveštenja o novim oglasima koji se poklapaju sa vašim kriterijumima pretrage stižu putem imejla

 6. Preporuke

  • LinkedIn omogućava da drugi vama i vi drugima pišete preporuke
  • ovo može biti veoma korisno ako ste mladi i nemate mnogo radnog iskustva jer možete zamoliti bivše profesore ili nadležne volonterskih organizacija da napišu par reči o vašem radu i pohvale vas kako bi potencijalni poslodavac imao na šta da se osloni iako nemate mnogo radnog iskustva.