Kako ispričati priču koja će pomoći da dobijete posao

Priča je najstariji način prenošenja poruka među ljudima. Zanimljiva priča prenosi informaciju, osećanja i atmosferu. Ispričana na način koji lično iskustvo stavlja u prvi plan, priča izaziva emotivnu reakciju, izgrađuje poverenje i usađuje se duboko u svest slušaoca.

Moć dobre priče pomaže i na razgovoru za posao. Ako do sada niste imali prilike za to, sada je pravo vreme da osmislite svoju priču koja će dodatno ojačati vaše pozicije tokom intervjua.

Priča mora imati dobro osmišljenu strukturu. Osnovna struktura može se izraziti jednostavnom idejom: heroj u priči ulaže svoje znanje i veštine da savlada teške prepreke i ostvari važan cilj.

U ovoj priči heroj si ti. Ulažeš svoje intelektualne napore, odlučnost i upornost da rešavanjem niza problema ostvariš svoj zadatak i pomogneš ostvarenje cilja.

Razmisli i seti se nekoliko situacija kojima želiš da ilustruješ svoje ključne sposobnosti i osobine. Seti se određenog cilja i razloga zbog kojih je njegovo ostvarenje bilo važno. Kakva je bila tvoja uloga u rešavanju problema? Kakve su bile okolnosti i kako su na tebe uticale? Koje pomake je konkretna situacija iznedrila za tebe lično i za tvog poslodavca/projekat? Čemu su te uspeh ili neuspeh naučili?

Na osnovu zapisanih ideja ispričaj zanimljivu priču koja na dinamičan način povezuje činjenice sa emocijama. Opiši relevantne detalje koji dočaravaju atmosferu, pritisak, motivaciju. Priču ispričaj tako da slušaoci određenog profila mogu lako da se identifikuju s tobom i tvojim poduhvatom.

Ono što svakako moraš da izbegneš je preuveličavanje sopstvenih zasluga. Niko ne reaguje dobro na manifestaciju izraženog ega. Priča mora imati ličnu notu, ali u poslovnim okolnostima obavezno naglasi i aspekt timskog rada.

Slušaoci se lako povezuju i sa iskrenom pričom o neuspehu. U takvoj priči obavezno naglasi korake preduzete u okviru svojih mogućnosti, nabroj stečena nova znanja i zaključke, opiši kako je poraz na tebe uticao.

Priča na razgovoru za posao mora biti moćna, interesanta, ali i jezgrovita, jer koliko god tvoja priča bude dobra, na raspolaganju ćeš imati samo nekoliko minuta. Zato se posveti kreiranju svoje priče. Poliraj je do savršenstva. Uvežbaj pričanje svoje priče sve dok ona ne bude potpuno prirodno tekla.

Isprobaj priču u razgovoru sa bliskim osobama, mentorom ili stručnjakom. Pažljivo analiziraj njihove reakcije, povratne informacije i savete i dodatno usavrši svoju priču. 

Vremenom ćeš otkriti da moćna priča ima svoju važnu ulogu i u napredovanju u karijeri i na planu ličnog razvoja.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *