Iako LinkedIn jeste društvena mreža, on predstavlja posebnu vrstu društvene mreže koja služi za povezivanje sa poslovnim kontaktima, a ne sa prijateljima i poznanicima. Zbog toga su i pravila za korišćenje ove društvene mreže drugačija u odnosu na ona koja važe na Facebook-u ili Twitter–u.
Evo šta treba da izbegavate na LinkedIn-u:
1. Gramatičke greške/greške u kucanju
-
ako tražite posao, vaš profil na LinkedIn-u važan je isto koliko i vaš CV, pa obratite pažnju na ono što pišete
-
gramatičke greške, nedostatak velikog slova, zareza, tačke i pisanje slova ž, š, đ, ć i č kao z, s, dj i c, koje se smatraju dozvoljenim na Facebook-u i ostalim društvenim mrežama, ne smeju da se pojavljuju na vašem LinkedIn profilu
2. Neprimerena fotografija
-
na vašoj profilnoj fotografiji poslodavac želi da vidi samo vas, i to u profesionalnom izdanju, a ne u raskopčanoj košulji sa čašom u ruci
-
nedostatak fotografije još je gori od neprofesionalne fotografije, pa stoga nemojte preskočiti ovaj korak jer nijedan potencijalni poslodavac neće obratiti pažnju na vaš profil ukoliko nemate fotografiju
3. Nedostatak sadržaja
-
kada kreirate svoj LinkedIn profil obavezno popunite svaki odeljak
-
ukoliko preskočite neki odeljak ili ne uključite dovoljno detalja o svom obrazovanju ili prethodnim poslovima delovaćete nezainteresovano i kao da vam nije stalo do toga da ostavite dobar utisak, a lenjost nije nešto što privlači potencijalne poslodavce
4. Postavljanje sadržaja koji nema veze s poslom
-
LinkedIn nije mesto na kom ćete postavljati fotografije sa letovanja, iskazivati političke stavove i pisati o izrazito kontroverznim temama
-
komentari koje ostavljate u grupama takođe treba da budu profesionalni
-
nemojte ulaziti ni u kakve (nekostruktive) rasprave ili diskusije jer poslodavcima nije potreban neko ko ne uvažava tuđe mišljenje i stavove
5. Čekanje da neko stupi u kontakt sa vama
-
na ovoj društvenoj mreži važi pravilo da što više truda uložite, to ćete uspešniji biti
- nemojte se suzdržavati da stupite u kontakt sa nekim koga ste upoznali lično ili na neki drugi način
- ova društvena mreža je tu da vam pomogne da stupite u kontakt sa ljudima koji vam mogu pomoći da napredujete na poslovnom planu, ali se morate sami potruditi da sa njima i ostanete u kontaktu
6. Nepromenjen URL
- kada napravite svoj LinkedIn profil, dobićete automatski dodeljen URL (na primer, https://rs.linkedin.com/in/ime–prezime-b2546627) koji predstavlja link ka vašem profilu i koji možete da podelite u svom CV-u, na svojoj veb stranicu, blogu itd.
-
ukoliko vam bude dodeljen URL koji ne sadrži vaše ime i prezime, isti možete (i trebalo bi) da promenite u svoje ime i prezime ili nešto najpribližnije tome što već nije zauzeto, kako bi vas poslodavci što lakše pronašli (na primer, https://rs.linkedin.com/in/petar.petrovic.011)