Šta da napišete u odeljku „rezime” (summary) svog LinkedIn profila

Pitate se šta da napišete u odeljku „rezime” (summary) na LinkedIn-u? Niste jedini.

Prvi utisak je, kao što znate, najvažniji, a ovaj odeljak na vašem profilu, nakon vaše fotografije i zvanja, potencijalnom poslodavcu daje prve informacije o vama.

Vaš rezime trebalo bi da bude sličan propratnom pismu – kratka biografija u kojoj objašnjavate ko ste i šta radite ili želite da radite. Ukoliko tražite posao, želite da se povežete sa ljudima koji se bave istim poslom kao i vi ili želite da upoznate potencijalne investitore, rezime je mesto na kom to treba da napišete.

Evo nekoliko saveta koji će vam pomoći da na pravi način popunite ovaj odeljak na svom LinkedIn profilu:

Najveća greška koju možete da napravite ja da u ovom odeljku ne napišete ništa. Ukoliko ga ostavite praznim, prvo što će onaj ko gleda vaš profil videti jeste odeljak u kom se nalaze vaša prethodna radna iskustva. Bez rezimea, vaš profil će ličiti na CV bez osnovnih informacija ili na esej bez uvoda. Ukoliko tražite posao, kako će potencijalni poslodavci znati na šta treba da se usredsrede na vašem profilu ukoliko ih vi ne usmerite?
Ovaj odeljak može da sadrži najviše 2000 reči. Možete napisati 40 ili 2000 reči, jedino je bitno da te reči upotrebite na pravi način. Ukoliko odlučite da napišete duži tekst, trudite se da bude pregledan. Pišite kraće pasuse i koristite naslove, podnaslove i teze kako bi to što ste napisali bilo lako za čitanje. Takođe vodite računa o tome da poslodavac pregleda veliku količinu profila i da najverovatnije neće imati vremena da čita vaših 2000 reči, pa bi zato optimalno bilo da u ovom odeljku napišete između 200 i 300 reči.
U ovom odeljku treba da kažete ko ste i šta radite. Umesto da jednostavno napišete šta je to čime se trenutno bavite, pokušajte da kažete to na način koji će zainteresovati čitaoca. Napišite zašto volite to što radite, šta vas ispunjava i zašto, kako ste došli do toga što radite. Ukoliko nemate posao, pišite o tome šta biste želeli da radite i zašto. Razmislite o tome kakvi tekstovi vama privlače pažnju i pokušajte da postignete isti efekat u svom rezimeu na LinkedIn-u.
Koristite ključne reči. Iako ćete ih koristiti i u drugim odeljcima, ovde imate priliku da upotrebite mnogo reči koje će poslodavci koristiti kada pretražuju LinkedIn kako bi našli potencijalne kandidate.
Ne zaboravite da napišete svoj imejl ili broj telefona u ovom odeljku. Što je ljudima lakše da dođu do vas, to su veće šanse za uspeh.
Proverite da li ste napravili neke gramatičke greške ili greške u kucanju. Možda vam se čini da je vaš LinkedIn profil manje važan od vašeg CV-ja, ali to nije razlog da mu posvetite manje pažnje, jer je mnogim poslodavcima upravo vaš LinkedIn profil od presudnog značaja.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *