Šta je to što svaki poslodavac traži

Pre nego što se posvetite potrazi za poslom, zapitajte se šta je to što bi bilo koji poslodavac želeo da vidi u kandidatu kojem će reći: „Dobili ste posao.” 

Ukoliko uspete da uklopite te univerzalne kvalitete u svoje propratno pismo i da ih spomenete na intervjuu, bez sumnje ćete oduševiti poslodavca i ostati upamćeni.

Ali, koje su to osobine koje svi traže?

  1. Kreativnost.

Iako svi tvrde da imaju inovativne ideje i da ramišljaju na drugačiji način, to često nije tako. Umesto da samo tvrdite da ste kreativni kao ostali, pokažite poslodavcu da zaista jeste. Prisetite se ranijih poslova, iskustava na fakultetu, praksi i ostalih stvari kojima ste se bavili. Da li ste nekada predložili rešenje nekog problema kog se niko pre vas nije setio? Da li ste uradili ili predstavili neki projekat na sasvim nov način? Da li ste našli način da se neki zadatak obavi brže i efikasnije? Spomenite to poslodavcu i dokažite mu da kreativnost zaista jeste vaša jača strana.

  1. Kompetentnost.

Nema poslodavca koji ne želi da zaposli nekoga ko je ekspert u svojoj oblasti, a biti ekspert uopšte nije toliko teško koliko na prvi pogled deluje. Sve što treba da radite je da budete u toku. Čitajte naučne časopise, članke i istraživanja u okviru svoje oblasti, ili čak sami napišite i objavite članak. Idite na konferencije, učestvujte u radionicama i angažujte se što je više moguće.

Ukoliko ne volite da pričate pred drugima, ne postoji ništa lakše od vođenja bloga. Blog možete koristiti da pišete o stvarima koje vas interesuju na poslovnom planu i predstavite svoje ideje široj publici. 

  1. Spremnost na prilagođavanje novim tehnologijama.

Bez obzira na to kojoj generaciji pripadate, poslodavac očekuje da budete upoznati sa novim tehnologijama, ali i spremni da naučite sasvim nove stvari i prilagodite se na rad u programima na koje niste navikli i sa kojima se možda nikad niste susreli. Ukoliko niste spremni na promene, ni poslodavac neće biti spreman da vas zaposli.

  1. Budite ponosni na ono što radite.

Niko ne voli kandidate koji neprestano pričaju o onome što su dostigli i bezgranično hvale sami sebe. S druge strane, loše će proći i oni koji su nesigurni i nespremni da pokažu poslodavcu zašto treba da im da posao.

Balans između ove dve krajnosti je ono što će poslodavac najviše da ceni. S ponosom pričajte o tome šta ste radili i šta je to što vas motiviše i ispunjava na poslovnom planu. Pričajte o projektima na kojima ste radili, idejama koje ste imali i uspešnoj saradnji sa kolegama, a izbegavajte priču o novcu i povlasticama koja odbija poslodavce.