Kako odgovoriti na pitanje „Zašto želite ovde da radite?”

Bilo da se sa pitanjem „Zašto želite ovde da radite?” susretnete prilikom elektronskog prijavljivanja za posao ili na samom intervjuu – sigurno je da ga nećete izbeći. Ovim pitanjem poslodavac želi da ga ubedite da zaista želite da radite za njega, pa zbog toga treba izbegavati kratke i opšte odgovore. Ali, ako se udubite u razmišljanje o ovom pitanju, shvatićete da na njega nije lako odgovoriti na pravi način.

Evo nekoliko saveta koji vam mogu pomoći da zadivite poslodavca svojim odgovorom:

Istražite i pripremite se

Da biste mogli da date pravi odgovor na ovo pitanje, morate se pripremiti. Detaljno istražite informacije o preduzeću u kojem se prijavljujete za posao – pogledajte njihovu internet i linkedin stranicu i ostale profile na društvenim mrežama, potražite novinske članke o kompaniji, njihovim projektima i ostalim aktivnostima, i, ako poznajete nekoga ko tamo radi, saznajte kakva je svakodnevna dinamika u kancelariji i šta se zaposlenima najviše dopada. Kada prikupite dovoljno informacija, sastavite listu onoga što vam se učinilo najzanimljivijim i pokušajte to da uklopite u svoj odgovor.

O čemu da pričate, a šta da izbegavate

Kada odgovarate na pitanje „Zašto želite ovde da radite?” možete da pričate o sledećim temama:

delatnost preduzeća i šta vam je zanimljivo u vezi s tim

svakodnevica u kancelariji i radna atmosfera

uspesi koje je kompanija postigla i izazovi sa kojima se susretala

dodatne obuke zaposlenih i mogućnosti za razvoj karijere

Naravno, postoje i neke teme koje treba da izbegavate, kao što su velike plate, dug godišni odmor i ostale povlastice koje kompanija nudi. Iako su vam ovakvi razlozi možda glavni i jedini, nikako to nemojte reći poslodavcu da ne biste delovali površno i nezainteresovano za ono čime se kompanija bavi.

Od prosečnog do izvanrednog odgovora

Kada ste dobro razmislili o svom odgovoru i sastavili listu onoga što želite da spomenete, vreme je da svoj odgovor učinite još boljim tako što ćete ga dopuniti sopstvenim obrazloženjima. Umesto da samo kažete kako ste oduševljeni kompanijom jer pronalazi nove načine za rešavanje problema, pričajte i o tome kako bi se vaše veštine i sposobnosti uklopile u njihovu poslovnu filozofiju.

Na primer: „Radeći u kompaniji A i prikupljajući novac za dobrotvornu organizaciju B razvio sam sposobnost kreativnog razmišljanja i pronalaženja novih rešenja. Znam da vaša kompanija ceni inovativan pristup rešavanju problema, pa zbog toga smatram da bih mogao značajno da doprinesem vašem poslovanju.”

Ono čime ćete zaista impresionirati poslodavca jeste ovako formulisan spoj informacija do kojih ste došli istraživanjem i vaša sposobnost da prilagodite sopstvene veštine i sposobnosti potrebama i idealima kompanije.